ПРЕЗИДЕНТТIҢ ҚАЗАҚСТАН ХАЛҚЫНА ЖОЛДАУЫ



ДЕПУТАТТЫҚ IC ТУРАЛЫ

Ең маңыздысы – халықтың сенімі
Облыстық мәслихаттың депутаты, Қазақстан халықтары Ақмола ассамблеясының мүшесі Валерий Симчук өзінің туған ауданына берілген адам, оны бірнеше рет бизнес бойынша...

Тұрлыбек БОЛАТОВ - облыстық мәслихаттың депутаты
Депутат ретінде халық мүддесін қорғау, абыройлы ғана іс емес, жауапты да машақаты мол жұмыс. Биыл менің өз кәсібімді дөңгелете бастағаныма да, өзім депутат болып жүрген өкілетті...

Рахим ТУЛЬКУБАЕВ, секретарь Целиноградского районного маслихата.

Джульдузай САЛЫБЕКОВА – секретарь Аккольского районного маслихата

Анатолий ТОМИЛОВ – депутат областного маслихата

Қайрат АУҒАЛИЕВ, Зеренді аудандық мәслихатының хатшысы. Депутат қызметі жауапкершілікті талап етеді
Қайрат АУҒАЛИЕВ, Зеренді аудандық мәслихатының хатшысы. Депутат қызметі жауапкершілікті талап етеді Кез-келген мемлекеттің қалыптасуы мен даму жолында заң шығарушы...

Архив
Басты бет Қабылдау кестесі Байланыс ақпараты Мәслихат тарихынан ОБЛЫСТЫҢ ҚҰРМЕТТІ АЗАМАТЫ

Краннан суды кім ішеді?

11.05.2018

    Кезекті отырыста айтылған сұраққа облыстық қоғамдық кеңес мүшелерінің ешқайсысы жауап бермеді. Неге екені олар үшін ғана емес, Ақмоланың көптеген тұрғындарына, әсіресе Көкшетауда тұратындарға түсінікті.

«Ақмола облысының халқын ауыз сумен қамтамасыз етудің жай-күйі мен проблемалары туралы» мәселені талқылау барысында айтылған ақпарат - краннан су ішу өте қауіпті екенін растайды.

- Халықты ауыз сумен қамтамасыз етуде екі проблема бар: сапасы мен саны, - қоғамдық кеңестің мүшесі Александр Мартыненконың бұл сөздері кездесуде талданып отырған деректер мен фактілерді толығымен растайды.

2017 жылы сумен жабдықтаудың сәйкес келмеудіің салыстырмалы салмағы жалпы облыста бактериологиялық көрсеткіштер бойынша 12,5%-ды құрады. (2016 - 16,7%). Көкшетауда 49%, Жарқайың ауданында - 45,9% жетті... Осы жағдайға байланысты Жақсы ауданында жағдай - әлдеқайда жақсы - «небары» 16%.

Санитариялық-химиялық көрсеткіштер бойынша сумен жабдықтаудың сәйкес келмеудіің салыстырмалы салмағы облыста 21%, Көкшетауда - 69,2%, Бурабай - 64,3%, Шортанды - 34,3% құрайды.

            Сондықтан, біз сумен жабдықтау ұйымдарын кейде жамандасақ та, біз оларды түсінуіміз керек. Облыстық денсаулық сақтау басқармасымен инфекцияның алдын алу мақсатында көп күш-жігер жұмсалады.

            Бірақ Көкшетауда (тек онда ғана емес) эпидемиологиялық тұрғыда ауыз судың қауіпсіздігі судағы қалдық хлордың құрамының көбейтумен қамтамасыз етіледі. Оны үнемі қолдану денсаулыққа кері әсер етуі мүмкін. Өмір сүру ұзақтығы мен аурулар арасындағы байланыс тек тамақтанып қана қоймай, ішетін суымызға да тікелей байланысты.

            Облыстағы 37 сумен жабдықтау пункті ведомстволық бақылаумен қамтылмағаны да алаңдаушылық тудырмай қоймайды. Олардың 15-і - Бурабай курортында, 13-і Зеренді ауданында, 11-сі - Сандықтау ауданында. Облыстағы 622 елді мекеннің 59,6% орталықтандырылған сумен жабдықтау жүйелері арқылы қамтамасыз етілген. Тасымалданатын суды 23 ауылдың тұрғындары (3,7%) пайдаланады.

            Себептері түсінікті, проблемалар бүгін, тіпті кеше де пайда болған жоқ, олар ондаған жылдар бойына жиналды: әбден тозу, су құбырларының техникалық жағдайының төмендігі, су тазарту құрылыстарының тиімсіз жұмыс істеуі, коммуналдық қызметтердің материалдық-техникалық базасының әлсіздігі, құдықтар мен ұңғымалардың тереңдігін қадағаламау, жер асты және жауын суларының келуі, санитарлық-қорғау аймақтарын сақтамау...

            Сумен жабдықтау желілері 49%-ға тозған. 1132 км желілерді (20%) ауыстыру қажет. 2017 жылы 306 апат жойылды. 2010 жылмен салыстырғанда, жазатайым оқиғалардың санын 1034-ке азайтқаны үшін «су басқарушыларына», жергілікті атқарушы органдарға тиісті бағасын беруіміз керек.

Кеңес отырысында осы көкейкесті мәселе бойынша фактілерді көрсетіп қана қоймай, сонымен қатар еліміздің басқа өңірлерімен салыстыра отырып, талдау жүргізілді. Ол да бізді қуантарлық емес. Мәселен, орташа республикалық деңгейде 11% болғанда, біздің облыста желіге жеткізілетін судың жалпы көлеміндегі суды тұтыну үшін ағып кету және есептелмеген үлесі 18,5% жетеді.

            Судың шамадан тыс шығыны - облыстың сумен жабдықтаумен айналысатын барлық кәсіпорындарының шығындарын ақтамау себептерінің бірі. Осы тізбек бойынша келесі байланыстар - қызметкерлердің ең төменгі жалақысы («Көкшетау су арнасы» ШЖҚ МКК, өткен жылы жалақы 53948 теңге, биыл - 56209) және қызметкерлердің шамадан тыс кетуі. 2016 жылы - 36%, 2017 жылы - 48% кадрлар ауысқан. Қызметкерлердің 30% -ы - 50 жастан жоғары жаста.

Осы мәселе бойынша жұмыс тобын құрып, облыс әкіміне хат жазу, өзектілігін негіздеп, оны шешу жолдарын ұсыну. Бұл кеңес қорытындысы бойынша қабылданған ұсыныстар. Облыс орталығында сумен жабдықтау желілерін ауыстыру және қайта құру бойынша егжей-тегжейлі бағдарламаны әзірлеу қажет. Ақмолалықтар бұл мәселені крандан келетін судың түсі мен иісіне немесе оның жоқтығына ғана мінеулері тиіс емес. Адамдар бүгін не істеліп жатқанын және ертең не істелетінін білуі керек. Коммуналдық кәсіпорындардың жабдықтарын күшейту проблеманың маңыздылығын төмендетудің негізгі шарты болып табылады.

            Сондай-ақ, облыс орталығының әкімдігіне ЕРДБ-мен ынтымақтастықты жандандыруды, барлық сумен жабдықтау ұйымдарын тексеруді арттыруды ұсыну сөз болды. Облыстық мәслихат хатшысы, облыстық қоғамдық кеңес төрағасы Дулат Нұрмодиннің айтуынша, «судың сапасын тексеру көптік етпейді. Мәселенің әлеуметтік маңыздылығы зор».

            Біз отырыстың күн тәртібіндегі көп тармақтардың біріне, оның өзектілігінің күші қаншалықты екеніне толығырақ тоқталдық және пікірталас барысында ұсынылған ұсынымдар қоғамдық кеңестің не үшін құрылғанын сұраққа ең жақсы жауап болып табылады: мәселені көру, мемлекеттік органдар алдында сұрақтар қою және оның шешімдеріне қоғамдық мониторинг жүргізу.

            Жалпы алғанда, облыстық кеңестің жұмысы «Ұлттық жоспардың» 99-шы қадамын табысты іске асырудың растауы болып табылады, ол «қоғамдық кеңестердің стратегиялық жоспарлар мен аумақтық даму бағдарламаларын; бюджеттерді, есептерді, мақсатты индикаторларға қол жеткізуді, азаматтардың құқықтары мен еркіндіктерін қозғайтын нормативтік-құқықтық актілер жобаларын; бағдарламалық құжаттар жобаларын талқылау бөлігіндегі рөлдерін күшейту...».  

         Дереккөз: «Акмолинская правда» облыстық қоғамдық-саяси газетінің интернет-нұсқасы, http://apgazeta.kz/2018/05/09/kto-pet-vodu-iz-pod-krana/

 

 
 
ПОЧТОВЫЙ АДРЕС: г. Кокшетау ул. Абая 83, индекс: 020000
ТЕЛЕФОН: 8 (7162) 25-47-68
ФАКС: 8 (7162) 25-71-80
ЭЛЕКТРОННАЯ ПОЧТА: akm_maslihat@mail.ru